Ако сте собственик на малък бизнес и предлагате да купувате стоки или услуги по интернет и да работите с фактури, вероятно се опитвате да намерите най-добрия метод за плащане. Един от най-разпространените варианти е PayPal. Той има над 325 милиона активни сметки на 200 пазара в различни банкноти. Нека обсъдим основните аспекти на счетоводството на PayPal и как да свършим цялата работа бързо и правилно.MKA Finance
Няколко думи за PayPal
Какво представлява PayPal и как можем да го използваме? Първо, това е вид банкова сметка. Системата съхранява баланса, подобно на банкова сметка; можете да прехвърляте пари от нея към банкова сметка и обратно. Можете да извършвате разплащания с контрагенти, като използвате банкова сметка, кредитна карта или платежна система. На второ място, Paypal е платежна система, която работи с приходите, получени от различни канали за продажби, включително уебсайта и Shopify, и ги внася в баланса минус комисионата.регистрация по ддс
Плюсове и минуси на плащанията с PayPal
Системата за плащане създава много предимства за купувачите. Те избират PayPal най-вече заради лесния и бърз процес на покупка. Тази опция за плащане обаче има и някои предимства за продавачите, включително:
Лесно настройване и използване.
Вероятно клиентите вече са се справяли със системата.
Клиентите не трябва да създават акаунт за финансови разплащания с фирмата.
Комисионата е по-малка в сравнение с другите видове търговски сметки.
Можете да синхронизирате системата за плащане с количките за пазаруване.
Въпреки популярността си, PayPal не е идеалното решение за всеки бизнес. Нека анализираме недостатъците при използването му като централен процесор за онлайн плащания:
Съществуват значителни такси за обратни плащания.www.mkafinance.com
Ограниченията в условията за ползване могат да доведат до замразяване на парите.
Получаването на капитал отнема до три дни.счетоводни услуги софия
Решението да използвате PayPal като основна система за виртуални плащания ще се отрази на вашия бизнес. Проучете различни възможности, преди да направите окончателния си избор. Не забравяйте да вземете предвид спецификата на вашия бизнес.документи за регистрация по ддс
Правила за въвеждане на транзакциите с PayPal в счетоводството ви
Това е удобна система за собствениците на бизнес, но може да се превърне в счетоводен кошмар, ако е настроена неправилно. За да се избегнат грешки и тяхното скъпоструващо разрешаване, PayPal трябва да се третира като банкова сметка за счетоводството, за да се гарантира, че всичко е правилно записано и нито една транзакция не остава на заден план. Движението на капитали между банкови сметки и PayPal се квалифицира като трансфер.МКА ФИНАНС
Разгледайте алгоритъма за настройка на системата. Изберете Paypal като банкова сметка в счетоводния софтуер. Синхронизирайте банковия канал на PayPal със счетоводния софтуер, ако е възможно. Това е незадължителна стъпка, но ви спестява време за ръчно въвеждане на информация, ако имате много транзакции. Подобна процедура също така внася такси, така че не е необходимо да правите допълнително съгласуване.
Прехвърляне от PayPal в банка
Счетоводителите не съветват да съхранявате дълго време пари в PayPal. Системата може да изтрие сметката, когато се получат оплаквания или транзакцията изглежда подозрителна. Отключването на профила отнема много време и усилия.
Трябва да оставите известна сума в системата в случай на финансови спорове. Преместете нагоре останалата част от парите в банка.
В допълнение към банковата сметка счетоводителят трябва да открие запис в PayPal и разплащателна сметка.
За да осигурите прозрачност на операцията, трябва да обработвате плащанията от PayPal към банка и обратно чрез разплащателна сметка. В такава ситуация първата транзакция е дебит на клирингова сметка към кредит на PayPal. Второто осчетоводяване изглежда по следния начин: дебит банка към кредит клирингова сметка.
Алгоритъмът за осчетоводяване на входящите плащания
Поради таксите средствата, които пристигат във вашия PayPal, не са на първоначалната цена. Но отчитането на всички постъпления като приход е погрешно.
Счетоводителят трябва да запише цялата сума като приход и да добави системната такса в раздела за оперативни разходи. Комисионата не включва ДДС, което ви позволява да изпращате всички оперативни разходи с платежната система като разходи.
Пример за транзакция от 100 USD, въведена през 2022 г.: такса от 3,5% + 49 цента за такава валута, общо: 3,99 USD:
Първа транзакция: 100 USD: дебитиране на PayPal към клиента.
Последна транзакция: 3,99 долара дебит на разходите по транзакцията в полза на PayPal.
В резултат на това сме постигнали баланс; дебитът показва 96,01 долара. Фактът, че счетоводителят може да постави цялата такса в раздела разходи за продажби, ви позволява да намалите маржа на печалбата, а в резултат на това ще намалеят и данъчните плащания.
Как да автоматизирате счетоводството на PayPal?
Ръчното обработване на всички транзакции отнема много време и е проблематично. Трябва да следите таксите и преводите от PayPal към банковата ви сметка.
Съществуват много специални програми с функции на PayPal, които помагат за автоматизиране на счетоводните процедури и улесняват живота на счетоводителя. Функции на такъв софтуер:
Той получава информация от виртуалния магазин и сметката в PayPal и я координира.
Програмата трансформира данните в записи, като проверява всяка транзакция, и ги премества в избраната счетоводна система.
Поддържа се и автоматично приспадане на комисионни.
Много потребители се оплакват, че свързването с поддръжката на PayPal е проблематично. Компанията няма телефонен номер за връзка, а отговорът на електронно писмо може да отнеме няколко дни, но разработчиците на софтуера решават и този проблем. Тъй като той автоматично контролира прехвърлянето на информация, той забелязва всички грешки и службата за поддръжка отговаря на тях.
Заключение
PayPal е известна платежна система с няколко функции, най-вече отчитане на транзакциите. Използването ѝ като основна система за плащане е удобно. В този случай всички входящи плащания отиват в Paypal; прехвърлянето им направо в банковата сметка на компанията и пласирането им е от съществено значение. Счетоводството трябва също така да регистрира комисионата и да я приспада от данъчната основа като оперативен разход. Специалистите могат да използват специален софтуер, за да автоматизират някои процеси в системата за плащане. Можете да се обърнете към компанията Bookstime, за да избегнете главоболията при работата със счетоводството.
Браво!