6 ВАЖНИ ПРЕДИМСТВА НА УЧЕБНИТЕ ЦЕНТРОВЕ В КЛАСНАТА СТАЯ

Ако се затруднявате да поддържате и управлявате детски образователен център в класната стая, не сте сами. Много учители започват годината с добри намерения да се справят с ротациите на учебните центрове, но с напредването на годината те губят скорост и понякога престават да функционират. Затова нека започнем с основния въпрос…

КАКВО Е ОПРЕДЕЛЕНИЕТО ЗА УЧЕБНИ ЦЕНТРОВЕ В КЛАСНАТА СТАЯ?

Учебният център е обособено място в класната стая, където учениците могат да упражняват уменията, които вече са научили в клас. Центровете за учене са изпълнени с практически дейности, които карат учениците да се вълнуват от различни области на вашата учебна програма. Когато създават детски образователен център в класната стая, много учители базират центровете си на математиката и грамотността, но можете да включите и други области като социално-емоционална, фина моторика, изкуство, блокчета и драматична игра.

ЗАЩО ТРЯБВА ДА ИМАТЕ УЧЕБНИ ЦЕНТРОВЕ В КЛАСНАТА СТАЯ?

Има много причини, поради които учебните центрове jump math са важни в класната стая в началното училище. Учебните центрове често са най-ценното време от деня на детето. Ето някои причини, поради които трябва да обмислите добавянето на центрове за учене към вашата класна стая в детската градина или първи клас:

1. ПРАКТИКА

Учениците се нуждаят от възможност да практикуват уменията jump math, които преподавате в клас. Те се нуждаят от време, за да работят с други ученици, да използват ръчни манипулативни материали и да играят игри, без да са под прякото ръководство на учителя. Когато учениците имат възможност да практикуват уменията си самостоятелно, те могат да изпробват нови начини на действие и наистина да направят обучението свое.smartoffice.bg

2. НЕЗАВИСИМОСТ

Освен че получават възможност да практикуват, учебните центрове дават на учениците възможност да демонстрират колко много са научили. По време на центъра учителите могат да наблюдават децата, докато те работят и играят. Емоционална интелигентност Това е времето, в което можете да наблюдавате уменията на учениците си. В състояние ли са да изпълняват задачите без ваша помощ? Ще можете да разберете дали учениците ви разбират понятията само като ги наблюдавате. Ако видите, че се затрудняват, можете да се намесите и да дадете бърза намеса.

3. ОТГОВОРНОСТ

Децата smartykids демонстрират отговорност и по време на заниманията в центъра. Правилното използване на материалите, прибирането на нещата и почистването са важни умения, които учениците трябва да развият и които допълнително ще насърчат тяхната самостоятелност. Учебните центрове са време, в което учениците са отговорни за собствената си работа. Те започват и приключват задачата си сами, след което почистват след себе си.

smartoffice.bg Учениците могат да бъдат отговорни и за това да помагат на другите по време на центъра. Когато учителят работи с малка група в друга част на стаята, може да се наложи учениците да разчитат един на друг за помощ, когато е необходимо. Всички тези неща водят до по-отговорни ученици във вашата класна стая.

4. УЧЕНЕТО Е КАТО ИГРА

Децата учат чрез игра. Колкото повече можете да придадете на дадена дейност усещане за игривост, притворство или игра, толкова повече ученици ще учат. Когато децата имат усещането, че играят, те ще бъдат по-развълнувани да извършват дейността и това ще накара уменията да се запечатат в мозъка им. По-вероятно е да запомнят smartykids уменията, когато играят с материали и ги манипулират, отколкото когато просто изпълняват задача на хартия/молив.

5. ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА РАБОТА В МАЛКИ ГРУПИ

Като учители ние знаем, че една от най-важните части от деня ни е работата с учениците в малки групи. Когато разполагате само с няколко ученици, можете наистина да се съсредоточите върху уменията, от които те се нуждаят. Можете да предложите индивидуална подкрепа и насърчение. Но често учителите питат: „Какво да правя с останалата част от класа, когато работя в малки групи?“.

Ако учениците са научени как да работят в детски образователен център и имат добра процедура за управление, учителите могат да работят с малки групи ученици в продължение на 45-60 минути, докато останалата част от класа е заета с учебни центрове и други задачи.

6. ДИФЕРЕНЦИАЦИЯ

Учебните центрове предлагат толкова много начини за диференциране на обучението. Във всеки център можете да имате няколко дейности и тези дейности могат да бъдат на различни нива на трудност. Учениците могат да изберат подходящата за тях дейност или можете да им възложите задачи.smartoffice.bg

Един от начините да направите това е, като във всеки детски образователен център има 3 различни по цвят табла. Дейността във всяка табла може да бъде с различно ниво на трудност. Например в центъра по математика може да има ученици, които работят върху събирането. В червената тава може да имате дейност за учениците, които имат затруднения, за да правят просто събиране до 5 Емоционална интелигентност. В зелената тава може да имате ученици на ниво, което работи върху събиране до 10. А напредналите ученици може да работят в синята табла, където ще правят дейност за свързани факти. Всички ваши ученици могат да посещават един и същ център и да работят върху събирането, но могат да работят със собствена скорост.

Ако се притеснявате, че учениците smartykids ще започнат да забелязват разликата в работата, променете я. Една седмица работата за напреднали да бъде в синята табла. Следващата седмица работата за напреднали трябва да бъде в червената табла. По този начин всеки ученик ще има възможност да работи от всеки цвят табла, без да се смущава, че работи на по-високо или по-ниско ниво от другите деца.smartoffice.bg