Стриите – кога се получават и как да се предпазим?

Стриите – кога се получават и как да се предпазим?

Какво представляват стриите?

Стриите са дълги, тънки, вълнообразни следи под формата на ивици, които се образуват по кожата. На външен вид те могат да бъдат червени, лилави или сребристи. Стриите най-често се получават по корема, ханша, гърдите, бедрата и дупето.

Те са често срещани при бременност, но всеки може да получи стрии във всеки етап от живота си. Някои хора са по-податливи на тях. Ако майка ви, баща ви, баба ви и дядо ви или друг роднина имат стрии, вероятността да ги получите е по-голяма.

Добрата новина е, че дори и да сте с повишен риск от получаването на стрии, има начини да предотвратите риска от появата им. Прочетете днешната статия на “Mamcheta.bg“, за да разберете как да се предпазите.проверка на винетка

Причини, поради които се получават стриите

Стриите се появяват, когато тялото ви расте бързо по някаква причина, в резултат на което кожата ви не може да се разтегне достатъчно, за да се справи. Колагенът е протеин, който прави кожата по-еластична. Ако кожата ви не разполага с достатъчно количество, белезите могат да се появят, когато се разтегне.

Други често срещани причини, поради които се получават стрии са:

  • Скокове на растежа, които се случват през пубертета;
  • Бременност;
  • Бърза загуба или увеличаване на теглото;
  • Тренировки с тежести при бърз растеж на мускулите.
  • Прилагането на кортикостероид върху кожата за дълго време също може да доведе до появата на стрии;
  • При някои хора, които страдат от болест на Кушинг или синдром на Марфан, също могат да се получават стрии.

Как да се предпазим от появата на стрии?

Никой не би могъл да ни гарантира, че стриите няма да се появят, но чрез последващите съвети ще намалите вероятността.

#1 Контролирайте теглото си

Едно от най-полезните неща, които можете да направите, за да предотвратите получаването на стрии, независимо дали сте бременна, или не, е да поддържате здравословно тегло. Стриите могат да се появят както при бързо качване на килограми, така и при загуба на тегло. При някои хора стриите се появяват по време на растеж, например по време на пубертета. Други хора, като културистите, ги забелязват след големи постижения от тренировки или използване на стероиди.

Работата по контролиране на твърде бързите промени в тялото може да е най-добрият вариант. За да контролирате теглото си по най-добрия начин, заложете на спорта и здравословния хранителен режим. Ако забележите бързо увеличаване или намаляване на теглото, може би е добре да посетите вашия лекар, за да разберете причината.

#2 Останете хидратирани

Пиенето на достатъчно вода може да помогне за поддържане на кожата ви хидратирана и мека. Меката кожа не е толкова склонна да образува стрии, колкото сухата. Приемайте минимум по 2 литра вода на ден.

Имайте предвид, че консумацията на кофеинови напитки, може да увеличи риска от получаването на стрии. Ако пиете кафе, уверете се, че балансирате приема на течности с много вода, билков чай и други течности, които не съдържат кофеин.

#3 Яжте омега-3

Омега-3 мастните киселини помагат на кожата да остане еластична. Много студеноводни риби съдържат омега-3, включително: сьомга, херинга, скумрия и сардини.

Вегетарианските източници на омега-3 включват: семена от чиа, ленено семе, орехи, водорасли, соя.

Внимание! Бременните жени трябва да се консултират с лекар, за да уточнят колко риба е безопасно да консумират. Те трябва също така да избягват риба и морски дарове с високо съдържание на живак.

#4 Яжте храна, която е богата на хранителни вещества

Стриите могат да се появят и при недостиг на витамини и минерали.В такъв момент консумацията на храни, които подобряват здравето на кожата, може да помогне. Уверете се, че диетата ви включва храни, богати на:

  • Витамин С. Той е важна хранителна съставка за развитието на колагена. Витамин С се съдържа в много плодове и зеленчуци. Цитрусовите плодове, като портокалите и лимоните, са особено добри източници на витамин С.
  • Витамин D. Той е от съществено значение за здравата кожа. Човек често може да си набави витамин D чрез излагане на слънце. Прекаленото излагане на слънце обаче също повишава риска от стареене на кожата и рак. Безопасен начин за получаване на витамин D, без кожата да се излага на слънце, е консумирането на обогатени храни или приемането му  като хранителна добавка.

Цинкът е важно хранително вещество за здравето на кожата. Използва се широко в козметичната индустрия и спомага за по-бързото заздравяване на рани и възпрепятства възпаление. До момента има много малко доказателства за връзката между цинка и стриите, но включването на богати на цинк храни в диетата ви, като ядки и риба, може да помогне за поддържането на кожата ви здрава.картини от скандинавски мъхcrypto365бетонни кашпиуеб камера къмпинг градинаbitcoin новини

7 вредни храни за бременни, които трябва да избягвате

Оставете коментар


Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Искаш ли да докараш клиенти на бизнеса ти?
Стани част от платформата
Overlay Image
Искаш ли да докараш клиенти на бизнеса ти?
Стани част от платформата
Overlay Image